9.9.12

masa

lokasi : nadia's crib.
cuaca : sejuk. baru lepas hujan.
masa : 4.42pm
perasan : serabut ayam. keliru. pelik. tak sedap. celaru. banyak benda yang difikirkan.

masa. sinonim dengan emas. masa itu emas. time is gold. why?? emas sangat berharga. nilai tinggi. masa??? yes! masa juga berharga kerana masa tak boleh berpatah balik walaupun sesaat. kita kena hargai setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari masa yang berlalu. aku nak setiap saat masa aku dipenuhi dengan rasa bahagia, seronok, gembira. tapi tak seronok kalau apa yang kita rasa semua baik dan gembira. sebab rugi kalau kita tak pernah atau taknak rasa sedih, sakit, kecewa, marah, takut dan perasaan negatif yang lain. perasaan negatif itu kadang-kadang boleh bawak kepada kebaikan atau keburukan jugak. tengok bagaiman kita hadapi dan tangani masalah tu.

perasaan aku sekarang balance kot. sama rata. positif dan negatif. kenapa? positif sebab aku memang nak rasa positif tuh. tak hidup diri aku kalau sehari tak gelak. tak senyum even ramai yg cakap aku ni susah nak senyum n muka nak ketat je. yelah kang kalau senyum sensorang sambil nak tunggu abang burger siap kan burger orang cakap gila pulak kan. so hanya yang kenal aku tau aku macama mana.

perasaan negatif.... takut. keliru. serba salah. haishh.... perasaan ni taknak ada kalau aku boleh patah balik masa ke beberapa bulan yang lalu. kalau boleh nak betul kan semua sebelum terlambat. tapi kalau sekarang ni memang dah terlambat. acanenih?? wa tataw la nak buat apa. serius. aku cuma boleh doa yang  terbaik dan baik-baik je untuk semua orang. aku, kau, dia, kita, kami, mereka dan orang lain. harap bila keputusan dah dibuat dan sepakat takde siapa yang akan kecewa, makan hati, sedih, pergi tinggalkan aku.

dah2. taknak la fikir lagi. masalah memang selalu ada dan takkan hilang.. selesai satu masalah for sure ada masalah baru yang datang. so let it be. biar masa yang tentukan. sebagai hamba Allah yang kerdil, doa je. :)  taknak sedih sebab esok hari bersejarah untuk aku.kikiki

ceritakedaikopi: harap diri aku sendiri makin matang dalam tangani masalah dan memilih jalan yang terbaik. 

hugs and kisses,
nadiasallehudin

No comments: