6.6.11

jarum cucuk mata

hi reader, peeps, and blogger.
sihat ke tak? nak cerita sikit nihh. haaa....  cerita nih dah lama jugak lah. disebabkan hari tuh tade masa nak hupdate blog ini, makanya baru dicerita hari ini. sebab... sebab ada kena mengena dengan hari ni. haha okeh, jum baca cerita ni. jarum apa yang cucuk mata? mata sape yang kena cucuk jarum?

mata yang kena cucuk jarum tuh bukan mata aku, tapi mata ayah aku. lahhh... jarum apa pulak yang cucuk mata ayah ni? opkos lah jarum injection tuh. okeh, tak yah nak suspen sangatlah eh. akhir bulan april hari tuh, aku teman ayah pergi hospital untuk buat sumthing dekat mata dia (injection mata). time aku pergi nih dah tiga kali dah ayah buat. aku je first time pergi. injection ni dibuat sebab dalam bebola mata kiri ayah  ada urat yang bengkak. so, nak baikkan kena lah letak ubat dalam bebola mata dengan injection. moh, tengok gambar nih dulu yek.


aku berpeluanglah untuk masuk dalam bilik doc tuh untuk tengok sendiri. haduii, aku seram gila kot. ayah yang dah buat dua kali pun mengigil tau! siap kena marah lagi dengan doc tuh sebab tak ikut arahan. heee~ tapi kejap jek. tak lama pun. mula2 doc sapukan ubat bius dulu kat luar and dalam mata. untuk yang dalam mata, doc letak guna  cotton bud. 

apa yang kena mengena dengan hari nihh? pagi tadi ayah MC, pergi hospital lagi untuk buat check up. tapi hari nih tak inject mata pun. sebab esok pagi ayah kena buat small operation kat mata. yang kali nih aku kurang pasti pulak sebab apa. yang aku tau ada kena mengena dengan kornea mata. 

hopefully tomorrow everything will be fine and the operation success. takot jugak lah kan kalau jadi pape nanti. so, sape2 baca nih, doa2 kan ayah ku akan baik2 saja. thank you! jum tengok gambar ni lagi.

 nampak tak doc tuh tengah injec mata ayah? fuhh..seram!

ceritakedaikopi~ akan ikut and teman ayah esok. 

No comments: