3.10.11

pengalaman

sebelum nak cerita pasal pengalaman. nak cakap sikit. esok exam sidang merancang. merancang apakah?haha sidang merancang memasak okeh. selasa minggu depan dah exam masak pula. jadinya sebelum memasak kena merancang apa yang perlu memasak.

kepala dah pening nih mencari resipi-resipi yang sesuai. so, nak rehatkan kepala nih jap.

dah 22 tahun hidup, opkos banyak perkara baik buruk yang jadi. semua-semua itu menjadi pengalaman. dan pengalaman mengajar aku banyak perkara.

"pengalaman adalah cikgu terbaik." itu adalah qoute yang slalu kita dengar kan. memang betul dan diperakui.

pengalaman ajar aku supaya lebih berhati-hati dalam melakukan setiap perkara yang akan datang.
pengalaman ajar aku lebih banyak berfikir mengenai kehidupan, dunia.
pengalaman ajar aku menjadi lebih baik dari dulu dan pengalaman merubah aku dari baik ke tak baik pun ada.

entah la. kalau nak fikirkan masalah memang sampai bila-bila tak selesai kan.

jadi, aku redha je la dengan apa yang berlaku. ada hikmah disebalik nya. kan ? :)

No comments: